waar halen komen ze toch vandaan???

Plaats reactie
Jan van Ooij
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-12-2010 16:21

waar halen komen ze toch vandaan???

Bericht door Jan van Ooij » 17-12-2010 21:39

Tsjonge waar duiken ze ze toch op, die wintersprookjesvertellers. Na Ronald hebben ze een andere kabelkrantmeteoroloog opgedoken. Nee Ronald heeft meer klasse. Als ze via weerdirect bij mij waren gekomen had ik zeker mijn vakundige kennis graag aangeboden, immers al jaren ben ik de weerman op diverse grote site,s met een 100% score. Nu hebben ze iemand die nergens iets afnaakt, ik denk dat ie de volgende winter ook niet zal halen, kijk huiver en lacht om het onderstaand.

17 dec 2010 19:47

Winter houdt aan tot de Kerst
door jurgen joos

Zware sneeuwbuien, weeralarm, chaos op de weg en nu al rantsoenering van het strooizout op sommige plaatsen. De 2de koude-inval van winter 2010-2011 is een feit! Met een bivakkerend hoogtelaag in onze buurt, gevuld met ijskoude Arctische luchtmassa’s, dient de Noordzee dezer dagen als “voeding”voor het ontstaan van sneeuwbuien. Het temperatuurverschil tussen zeewater en de zeer koude bovenlucht bedraagt -45C tot -50C! We hebben dus met sterke convectie te maken en met een zwakke meest westelijke bovenstroming trokken deze buien vandaag vooral de kustprovincies op. Een eind het land op, neemt de activiteit weliswaar af, daar de voeding van het zeewater ontbreekt. Echter, in het zuidwesten en westen van het land viel er vandaag plaatselijk meer dan 20cm sneeuw, met alle gevolgen van dien.
Ook vanavond gaat dit nog een tijdje door en vooral het westen en zuidwesten van het land kunnen nog wat sneeuwbuien te verduren krijgen. Elders wordt het vanavond op de meeste plaatsen droog en krijgen we geleidelijk ook met opklaringen te maken. Tijdens die opklaringen kan er plaatselijk ook mist gevormd worden. Vannacht neemt ook de buienkans langs de kust geleidelijk af. Het kwik daalt overal onder het vriespunt, rond -1C of -2C langs de kust en tot -7C in het oostelijk deel van het land. Boven een sneeuwdek nog wat lagere temperaturen!
De wind is in de avond zwak tot matig ZW, in het zuiden en midden van het land. In het noordoosten en noorden meest ZO. Vannacht draait de wind op de meeste plaatsen naar een zuidzuidoostelijke richting en neemt wat in kracht toe
Zaterdag kan er vooral in de ochtend plaatselijk nog wat sneeuw vallen. Daarnaast ook droge perioden , met enkele opklaringen. In de middag dan tijdelijk overal droog, met een mix van wat zon en bewolking. In de avond neemt vooral in het zuiden van het land de kans op sneeuw opnieuw toe.
Een koude dag waarbij het op de meeste plaatsen enkele graden blijft vriezen.
In de nacht naar zondag zorgt een eerste storing, die zich boven NW-Frankrijk nestelt, voor sneeuwval in vooral het zuiden en midden van het land. Opnieuw kan er plaatselijk 5cm-10cm sneeuw bijvallen. De minima situeren zich tussen -2C langs d ekust en plaatselijk -7C in het noordoosten. Wederom kan een sneeuwdek voor nog lagere temperaturen zorgen, als er oldoende opklaringen voorkomen. Deze storing neemt zondag overdag geleidelijk in activiteit af, waarbij de rest van het land niet zoveel sneeuw zal krijgen. Opnieuw een koude dag met een temperatuur die rond of net onder het vriespunt blijft hangen.
Zondagavond en nacht naar maandag volgt een 2de storing. Deze trekt zoals het er nu naar uitziet via België, richting Duitsland. Opnieuw maakt het zuiden en ook oosten de meeste kans op een verse lading sneeuw. Het noorden en noordwesten zouden dan buiten schot blijven. Door de aanwezige bewolking iets minder koud, met een temperatuur rond -3C.
Ook begin volgende week blijven storingen dicht in onze buurt. Maandag verloopt daarbij nog meest droog, met enkele opklaringen. Het kwik schommelt overdag rond het vriespunt. Langs de kust mogelijk er net boven. In de nacht komt een volgende storing dichterbij en neemt de kans op neerslag opnieuw toe. Ik zeg wel neerslag, want aan de voorzijde van voornoemde storing, wordt er tijdelijk wat minder koude lucht aangevoerd, dit vooral op enige hoogte. Daarbij zou de neerslag vooral in het zuiden en zuidoosten tijdelijk als regen kunnen vallen. Het kwik schommelt ook dinsdag rond het vriespunt.
Na dinsdag wordt het toch wel interessant op de weerkaarten. Al enkele dagen suggereren de weermodellen hogedrukopbouw boven Scandinavië. Ook de laatste uitdraai der weermodellerie laten opnieuw de luchtdruk oplopen naar 1030Hcl ten noorden van onze contreien, eind volgende week. Storingen zijn dan genoodzaakt om een zuidelijke koers te volgen en tussen beide druksystemen in zou dan een oostelijke stroming op gang komen. Daar ook in Duitsland en Polen de winter allom aanwezig is, met veel sneeuw en erg koude temperaturen, zou ook bij ons de temperatuur verder omlaag gaan in het 2de deel van de week. In de nacht kan het dan matig tot streng gaan vriezen en ook overdag zou het kwik ruim onder het vriespunt blijven hangen.
En zo komt Kerstmis toch wel erg dichtbij……


de neutrale onderzoeker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-11-2010 18:45

Bericht door de neutrale onderzoeker » 18-12-2010 19:27

Sorry Jan maar deze laten we gaan, we nemen alleen mensen die serieus met hun hobby bezig zijn. Deze persoon doet alles alleen maar om de aandacht en houdt zelfs niets vol, als je liefde hebt houd je ook je site bij is niet zo een grote moeite.

Jan van Ooij
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-12-2010 16:21

Bericht door Jan van Ooij » 19-12-2010 10:50

Ronald de Wildt: In het land waarin in ieder geval 1 iemand al 2 weken de kertdooi in de gaten houdt, wordt het steeds winterser. Op dit moment in het hele land een fors sneeuwdek en regionaal weer strenge vorst. En nog veel meer sneeuw op weg de komende 24 uur!. Mijn optimisme wordt gevoed door de actuele ontwikkelingen, waarbij je nu al de trend ziet van zuidelijk, in ieder geval zuidelijker dan eerst ingeschat, trekkende lagedruk, als het ware om de koudepool heen, ik heb al eens geschetst dat deze situatie heel erg lijkt op de novembermaand bij groenland, toen ook telkens om de kou heen trekkende lagedruk. Nog steeds acht ik de kans hoog dat op een gegeven moment komende week de atmosfeer gaat stabiliseren, mede als gevolg van vorming thermische hogedruk boven een IJSKOUD continent. De noordpool is aan het afzakken........l

19-12-2010 om 10:34:29
Dit stond op een niets zeggendforum , op een serieus forum als ons wordt zoiets gelijk bij de bron bestreden, immers had ik[b] wel[/b]met mijn sneeuwtsjunamie deze persoon maakt zich al jaren volkomen belachelijk met zijn kou, kou . kou maar op enig serieus weerforum lacht men zich een breuk, jammer dat de meeste (een enkeling daar gelaten) hem niet door hebben, maar goed die dat wel hebben wordt de mond gesnoerd door zijn medemaat via achterbaks gedoe, helaas heb ik daar nooit aan mee gedaan!

Jan van Ooij
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-12-2010 16:21

Bericht door Jan van Ooij » 29-05-2011 12:12

Tsja er is weer zo lach en me schiet forum bij, daar kun je niet openbaar kijken want dan is men bang dat je in de lach schiet zal binnenkort een trouw een mailtje sturen want het is daar puur knip en plakwerk nee voor een echt forum moet je bij www.onweer-online.nl zijn.Daar hebben ze de beste weerman van Nederland!

Moderator
Site Admin
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-11-2010 19:34

we zijn er weer.

Bericht door Moderator » 02-08-2011 19:59

Ja Jan na jouw tip zijn we infiltreerd in een gupforum, wat achter een slotje zit en waar mendenkt veilig te zijn, maar goed met 4 acc en wat vrienden zijn we er al maanden binnen, en wat een nivo, een ex drankorgel wat oa op mijn forum is verwijderd is daar moderator dus hoe diep kun je zinken en tsja dan kun je het beste dit niet aan de buitenwereld vertonen.

de neutrale onderzoeker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-11-2010 18:45

Bericht door de neutrale onderzoeker » 04-08-2011 13:58

Ook eens daar rondgekeken Mod. Maar het enige wat daar goed is , is de weerman , eigenlijk velen malen te hoog voor het bedroevelijke nivo aldaar. Het is een en al knip en plak werk van een kleuterschool nivo als of er iemand met een verstandelijke beperking daar het roer vasthoudt. Zag dat men vroeger nog wel wat leden hadden die er iets posten maar die zie je er plots niet meer. Verder zag ik een naam Maria staan, is dat niet de voruw die onder velen namen het forum van onze weerman Ashok naar de klote heeft geholpen met al haar leugens en mensen op een zelfde manier gebruikt als dat men zakdoekjes voor het snuiten gebruikt? Nee en dat noemt zich dan een site met "visie".................

Plaats reactie